YÖK Atlas İle Akademik Kadroya Nasıl Bakılır?

YÖK Atlas İle Akademik Kadroya Nasıl Bakılır?

Türkiye'deki üniversitelerin akademik kadroları hakkında bilgi edinmek isteyenler için Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) geliştirdiği YÖK Atlas son derece faydalı bir araçtır. YÖK Atlas, üniversitelerin akademik kadrosu, bölümleri, öğrenci sayıları ve diğer birçok önemli bilgiye erişim sağlar. Bu yazıda, YÖK Atlas'ı kullanarak nasıl akademik kadroya bakılacağını adım adım açıklayacağım.




 

Adım 1: YÖK Atlas Web Sitesini Ziyaret Edin

 

İlk adım olarak, internet tarayıcınızı kullanarak YÖK Atlas web sitesine gidin. YÖK Atlas'ın resmi web sitesine kolayca erişebilirsiniz.

 

Adım 2: Üniversite Seçimi

 

YÖK Atlas ana sayfasına geldiğinizde, üst menüde yer alan "Üniversiteler" sekmesine tıklayın. Buradan incelemek istediğiniz üniversiteyi seçin. Örneğin, "Ankara Üniversitesi" veya "Boğaziçi Üniversitesi" gibi.

 

Adım 3: Bölüm Seçimi

 

Seçtiğiniz üniversitenin sayfasına geldiğinizde, sol taraftaki menüden "Fakülteler ve Yüksekokullar" bölümüne tıklayın. Ardından ilgili fakülte veya yüksekokulu seçin.

 

Adım 4: Akademik Kadroya Bakma

 

Fakülte veya yüksekokulun sayfasına geldiğinizde, sağ tarafta yer alan menüden "Akademik Kadro" sekmesine tıklayın. Bu sekme genellikle fakülte veya yüksekokulun altında yer alır.

 

Adım 5: Akademik Kadroyu İnceleme

 

"Akademik Kadro" sekmesine tıkladığınızda, o fakülte veya yüksekokuldaki akademisyenlerin listesi karşınıza çıkacaktır. Burada her bir akademisyenin adı, unvanı, alanı ve iletişim bilgileri gibi detaylar yer alır. İlgilendiğiniz akademisyenin profilini inceleyerek daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

 

Sonuç:

 

YÖK Atlas, Türkiye'deki üniversitelerin akademik kadrolarını incelemek ve araştırmak için son derece kullanışlı bir kaynaktır. Yukarıda adım adım açıkladığımız gibi, YÖK Atlas'ı kullanarak istediğiniz üniversitenin akademik kadrosuna kolayca erişebilirsiniz. Bu sayede, akademik çalışmalarınızı planlarken veya akademik kariyeriniz için yol haritası oluştururken bilgi sahibi olabilirsiniz.